שיר בוקר

כוסות הקפה העודפות


ששתיתי אתמול


פלשו הלילה אל חלומותַי


ונטעו בי חרדות


והסיעו שורות


של שירים


טרוּדים


מכאן


לשם


בחריקות


מחרישות


(אוזנַיִם)


והסתלקו


(הבוקר)


כלעומת שבאו.

אין מנוס מלדבוק


בהחלטות


משכבר הימים:


לא יותר משתי מנות


של קפאין


ביממה.


אחֶרֶת


לא יהיו פה שקט


ושלווה.

47 מחשבות על “שיר בוקר

  1. באסה. לו לפחות היו נשארים בבוקר והיית יכולה להעלותם. אלא שהם, מה פתאום שישארו, חורקים להם בחשיכה ונעלמים עם אור. גם בי הם מתעללים כך. ואני כלל לא שותה קפה. 🙂
    מאד נהניתי מהסעת שורות השירים הטרופות.. מוצלח הדימוי הזה.
     

    אהבתי

  2. לשמחתי ,עלי קפאין לא משפיע ואני שותה הרבה מהם לאורך היממה
    אבל אני יודע יחד עם זאת שזה לא בריא ולכן אני משתדל לצמצם בכמויות

    אהבתי

    • לדעתי מגזימים קצת בכמויות הנזק שמייחסים לקפה, אבל דבר אחד נראה לי די בטוח: אם אני אשתה קפה בערב, אני כבר אישן רק בלילה של יום המחרת.

      אהבתי

  3. כמו מנטה, גם אני אהבתי מאד את הדימוי של "חברת ההסעות" שהחלטת להקים.
    מכיוון שאני לא שותה קפה, אפשר היה להניח שאני ישנה כמו תינוק, אז זהו שלא, אולי כדאי לי להתחיל לשתות?

    אהבתי

    • אני מודה לך בשם חברת ההסעות.
      יש כאן בתגובות הצעות נוספות, לחלב או שוקו או תה – תנסי, אולי משהו מכל זה יועיל.
      ליל מנוחה וחלומות פז!

      אהבתי

      • כן, יש אמת במה שאתה אומר.
        אני למשל בטוח לא שותה את הקפה של הבוקר בגלל הטעם (בכלל לא טעים לי…:-)),  אלא פשוט בגלל שהתרגלתי  –  וויתור על ההרגל הזה לא יהיה בבחינת אבידה שאינה חוזרת,  אני בטוחה (אם כי  –  איך אצליח להתעורר בלעדיו אני עוד לא יודעת…).

        אהבתי

    • האמיני לי ילדתי, אצל אלה ואחרים הוא מונע גם מונע! וגם אם לא, אז כמו שאמרת, הוא טורף את שנתם. אבל אני מכירה גם מי ששותים אספרסו כפול ונרדמים מיד אחריו וישנים שנת ישרים עד הבוקר ולא מבינים למה זה מוזר…

      אהבתי

      • טוב, אני כנראה בשנים האלו בחיים, שנרדמים מעט לפני שפוגשים את הכר.

        ובהחלט יכולה להרדם אחרי קפה, אבל זה איזשהו עניין פיזיולוגי אישי שלי…

        הייתי שמחה להצליח להשאר ערה עוד שעתיים בלילה – יש דברים שאני רוצה להספיק. למרות שמנסיון העבר (של ערות בלילה למטרות הספק + ערות ביום למטרות שגרה וגידול ילדים), אחרי לילות לבנים, הימים קשים מאוד.

        אהבתי

      • כן, לימים שאחרי לילות ללא שינה יש מין איכות של הליכה במדבר שממה. 
        ואין ספק: גם לי היה עוזר לו היו עוד איזה שתיים-שלוש שעות ביממה. 🙂

        אהבתי

  4. זה באמת חומר ממכר. (גם קפאין וגם שירים)
    פעם החלטתי לחסוך את כוס הקפה שאני שותה בבוקר והיה לי קריז נורא של כאב ראש ועייפות בלתי נסבלת.

    אהבתי

    • דילוג על קפה של הבוקר הוא מתכון בטוח לכאב ראש. אבל בבוקר השני או השלישי זה כבר יותר טוב.
      אולי תנסי לאמץ את ההצעה של שדות כאן למעלה – תחליפי בתה של בוקר?

      אהבתי

    • באשר לאופי הממכר ולהשפעות הקפאין – פעם הציגו ב’הישרדות’ קטע שנחתך מהתוכנית, ובו מראים את בני אחד השבטים שאחרי שבועיים וחצי באי קיבלו קפה כפרס באחד האתגרים, ואת ההתנהגות שלהם אחרי ששתו. זה היה יכול לככב יופי בסרטון של האגודה למלחמה בסמים.

      אהבתי

      • 😕  יש אנשים ששותים חמשה ויותר ספלים ביום. אני בכלל לא מתקרבת לזה. ספל אחד אך משמעותי בבוקר ולפעמים עוד אחד חלש אחרי הצהריים.

        אהבתי

  5. מן הסתם היית מקימה חברת תעופה אם היית שותה את כמויות הקפה שאני שותה ביום..
    היבול בהחלט מענג ומהנה..
     
    ערב נפלא לך עדה>:D<

    אהבתי

  6. נו, גם את צריכה מח"א (מקליט חלומות אלקטרוני) תזמיני אצל קיטי.אם אפשר בעדינות להתייחס למבנה – אני תוהה אם השיר לא היה מרוויח אם רק חלק ממנו היה בשורות קטועות כאלה (של מילה-שתיים בשורה) ולא כולו.אבל אהבתי מאוד את הדימויים ואת המסקנה.;-)

    אהבתי

    • כן, כנראה מוטב שהחלק של המסקנות ייכתב בלשון בני אדם, בלי חיתוך היסטרי של שורות, שהרי הוא כבר נאמר מתוך יישוב הדעת (נניח). אבל, במוטרפות הכללית, כבר הייתי בשווּנג…
      ועכשיו, כל מה שנשאר זה להוציא את המסקנה מן הכח אל הפועל. Easier said than done .
      ותודה.

      אהבתי

  7. ערב טוב לך עדה .

    אהבתי את השיר .
    וכבר אמרו חכמים :כל המוסיף , גורע .
    וזה נכון לכל דבר .

    נ.ב.
    היום אחה’צ היתה פגישה ראשונה בביתי .
    התקבלה החלטה ששולחים במייל את הכתוב ובאים ל’שיעור ’מוכנים להגיב .
    את יכולה אם את רוצה להשתתף – מרחוק .
    הנושא "מקום מיוחד בנוף ילדותי "
    או : נושא חופשי .

    קורדליה תעדכן את המיילים של כל הקבוצה .
    אשמח מאד אם תעני להצעה .

    אהבתי

  8. כצרכן כפייתי של קפה, במיוחד הפוך, אני מבין את חברת ההסעות שפתחת.
    אהבתי את הדימויים ואת הכתיבה, הייתי מוותר על הפרשנות (המילים :אוזנים והבוקר) שבסוגריים.

    אהבתי

כתיבת תגובה