St. Remy de Provence

 

יש הרבה עצי זית וגפנים בפרובנס,  וגם תאנים, וגם עצי תפוח ופירות אחרים.  יפים במיוחד המרבדים הסגולים של שדות הלבנדר.  בכיפה שולטות הציקדות (בצרפתית:  cigales) שמרעישות עולמות בשירתן כל היום,  ולפעמים נדמה לי שאני שומעת אותן גם בלילה,  אבל אולי זה רק הדמיון שלי.  הרי גם ציקדות צריכות לישון לפעמים.


                                                            *


אתמול,  כשירדנו (ברכב) מפסגת ההר הגבוה ביותר בפרובנס (2000 מטר כמעט),  נעצרה תנועת המכוניות בשני הכיוונים:  עדר של עיזים חצה את הכביש בדרכו מן הפסגה כלפי מטה.  זה לקח חמש דקות או יותר,  וכל הנהגים חיכו בסבלנות.  העיזים המדנדנות בפעמוניהן לא מיהרו, וגם עצרו ללחך כל פיסת עשב שראו בשולי הכביש.  גם הרועה שלהן לא מיהר ולא נראה מוטרד מן ההפרעה לתנועה.  במאסף דילגו שני כלבי רועים שהשגיחו שהעיזים לא יתפזרו,  ותודות להם הושלם המעבר בשלום ותנועת המכוניות חודשה.  חשבתי שאולי גארי יורופסקי היה שמח לדעת שהעיזים הפרובנסליות זוכות לחיים רגועים למדי:  שיטוט בפסגות הרים,  ליחוך עשב, זכות קדימה בכבישים, והכל מתנהל בלי פרץ ובלי צווחה.  אבל יש להניח שלא היה שמח. ככלל,  קשה לי לתאר לעצמי את גארי יורופסקי במצב רוח טוב.  

 

                                                            *

 

והיום,  במבצר שבפסגת הכפר ההררי והציורי Les Baux  , חטפה הרוח המחוצפת את הכובע שלי והעיפה אותו הרחק אל העמק  (וזאת למרות שאפילו לא הגעתי אל קצה הפסגה   –   גם משום שהנוף יפה דיו גם 20 מטרים מתחתיה,  גם משום שאני פוחדת מהמדרגות התלולות,  וגם משום שלא התברכתי ביצר של כיבוש פסגות).  אחר כך,  כשטיילנו בסמטאות הכפר,  בין החנויות היפות האלה שיש כאן בכל מקום,  נכנסנו לחנות כובעים וקנינו לי אחד חדש,  יפה ורחב שוליים ונראה כעשוי מקש (אבל כתוב עליו שהוא עשוי מנייר!).  המוכר שאל אם צריך לארוז אבל אני חבשתי אותו מיד והוא אמר Parfait (= "מושלם") ונראה מרוצה ביותר.  פחות,  לדעתי,  בגלל מושלמוּת ההופעה שלי,  ויותר בשל המחיר השערורייתי ששולשל לכיסו.  אבל הכובע באמת יפה 🙂

                                                           

24 מחשבות על “

  1. וחוץ מצילום שלך של הכובע חשבתי שאני הייתי מייד מוציאה את המצלמה ומצלמת את העיזים החוצות את הכביש 
    ולמעלה הוזכר  מונה ואני חשבתי על ואן גוך.
    אגב; אני חולמת על טיול בפרובאנס , אולי בשנה הבאה.

    תראי את כוחות האינטרנט , מחברים אותנו עם קנדה ( שבה אני נמצאת כעת), צרפת וישראל 🙂

    אהבתי

  2. התיאורים שלך נכנסו ישר ללבי, וכמה חפצתי להיות שם, בנופים הללו, בשלווה ובשקט במקום הבלגן שיש לי כאן עכשיו.

    גארי יורופסקי היה שמח שהוא גם בתודעתך, לא? וגם אני שמחה שכך…

    אהבתי

  3.  איזה כיף ידעתי שנרוויח ניחוחות חו"ל ואכן את לא מאכזבת בתיאורים הציוריים שלך.

    כובע מניר? האם הוא יעלם עם הגשם הראשון? 🙂

    וכן, גם אני כמו רותי חושבת שאם גרי בראש שלך בפסגת הר זה יפה:)

    אהבתי

  4. כובע מנייר? אני חושבת שאבי ז"ל היה הוגה הסטארט אפ הזה, הוא היה לוקח פיסת קרטון ומצל על העיניים שלו. תמיד סרב לחבוש כובע .
    כמוך גם אני מסרבת לכבוש פסגות וחושבת שאותו נוף נשקף ממילא מגובה נמוך יותר אז בשביל מה להתאמץ? טוב אני מהמגזימים הרבה פעמים טוענת שדי לי בתמונה מצולמת או סרט וידיאו כדי שאהיה מסופקת כאילו הייתי במקום.
    אבל פרובנס באמת יפה ושלווה הייתי שבה אליה.
    אני מציירת לי אותך ברגע שהכובע בוחר לו לנוח במקום אחר ומוותר על ראשך .

    אהבתי

  5. תתחדשי על הכובע 🙂
    (מה קורה לכובע מנייר כשיורד עליו גשם?)

    נהניתי לטייל ולראות את הנופים מבעד לעיניך. שתי הפסקאות הראשונות היו יכולות לתאר גם את הגליל (חוץ מהלבנדר, אולי). פעם הבאה שאטייל ביער הסמוך, אשמע את הציקדות ואחשוב עלייך.  
    המשך טיול מוצלח!

    אהבתי

  6. מצפיה בטור דה פראנס האחרון אני יודע בוודאות שזה המקום הבא בו ארצה לבקר
    ולעשות את זה כמו שאתם עושים ,במכונית וברוגע

    תמשיכו להנות

    אהבתי

  7. כיף לכם עדה .

    אני שמחה על המראות שמרגשים אתכם כל כך . 

    חבל שלא מצאתם כובען אחר שלא היה גוזל  אתכם .
    אבל אפשר לחשב זו גם כחוויה .

    תמשיכו להינות ותשמרי על הכובע .

     

    אהבתי

כתיבת תגובה