יְפִי צְמִיחַת הַתַּפּוּחִים:

מַחֲלִיפֵי-צְבָעִים בִּסְבַך הָעֲנָפִים

מַסְמִיקִים מֵאֲחוֹרֵי תַּלְתַּל-עַלְוָה

מְצִיצִים מִמַחֲבוֹאָם בָּרוּחַ הַקַלָּה –

 

וְרַק הַטַּעַם מְאַכְזֵב

 

יֶשְׁנָם דְּבָרִים אֲשֶׁר מוּטָב לָהֶם שֶׁלֹּא יֵצְאוּ

מִן  הַכֹּחַ  אֶל  הַפֹּעַל:

תָּמִיד יִהְיֶה מַרְאָם,  מִמֶּרְחַקִּים,

קָסוּם יוֹתֵר

 

               *

 

בלי (או עם) קשר:

שנה טובה לכולם!  אני מקווה שנוכל לכל העננים המאיימים שמתאספים באופק ("חשרת עננים" קראו להם הבוקר במאמר המערכת של הארץ)    –   ושהם יביאו עמם בשבילנו רק גשמי ברכה.

42 מחשבות על “

  1. יש ויש תפוחים. לפעמים יש להם טעם של גן עדן. טעמתי כמה כאלה השנה.
    ונקווה שבשנה הבאה יהיו אפילו טובים יותר.
    שנה טובה ומתוקה לך ולכל המשפחה.

    אהבתי

    • את צודקת.  הירוקים,  אלה שראש המשפחה אוהב,  הם כל כך חמוצים שהם מעבירים לי צמרמורת בתוך עמוד השדרה.  אבל באמת לא כולם כאלה.

      שנה טובה מאד שתהיה!

      אהבתי

      • צודקת. באפייה,  עם סוכר,  זה נהדר.  ניסיתי.  אבל הוא אוכל אותם כמו שהם.  החמיצות והעפיצות (?) שלהם הורגות אותי 🙂

        אהבתי

  2. הטעם שלך דומה לטעם שלי בתפוחים ,
     אבל ראש המשפחה
    כנראה מכיר את הפתגם
    An apple a day keeps the doctor away

    [ואגב מומלץ לאכול עם הקליפה]
    עוגת תפוחים זה טעים!

    אהבתי את השורה:
    מַסְמִיקִים מֵאֲחוֹרֵי תַּלְתַּל-עַלְוָה

    ושתהיה לך ולכל משפחתך שנה טובה!

    אהבתי

    • הירוקים האלה (Granny Smith) עושים לי צמרמורת.  אבל אני דווקא זוכרת לטובה  את הירוקים-של-פעם,  נדמה לי שקראו להם אלכסנדר:  קטנים יותר,  קליפה לא מבריקה.  מאד אהבתי אותם.  כנראה זקנתי…
      שנה מצוינת!

      אהבתי

  3. בעיני כולם נפלאים תמיד ובכל הצבעים.
    אבל השיר מזכיר לי את העובדה שכשמקווים למשהו הוא נראה יותר נפלא מאשר עם הגשמתו.
    לעתים טוב להישאר עם החלום. לא?
    שנה מצויינת בכל!

    אהבתי

    • גם אני חושבת שלפעמים החלום עדיף  –  אבל מה שיפה זה שאפילו אם הוא לא מתגשם במלואו,  אפשר לפעמים להתחמם גם לאור הזיכרון של ההצלחה-החלקית 🙂
      שנה טובה מאד גם לך!

      אהבתי

  4. איזה יופי של שיר!
    אני אוהבת את ההתכתבות הסמויה שלו עם הפוסט הקודם (או שאולי לא כל כך סמויה …). הבית השני הזכיר לי את התיש משום מה.

    שתהיה לך ולבני משפתך שנה טובה ומתוקה כמו (משהו שאינו תפוח) בדבש!
    מצטרפת למשפט הסיום שלך.

    אהבתי

    • זה באמת קשור גם לפוסט הקודם:  יצא לי לראות במסענו כמה פעמים תפוחים בצמיחתם על העץ.  כל כך יפים.

      (אבל לא התאכזבתי כשהתיש החליט להסתלק מהשביל…)

      שנה טובה גם לך ולכל אשר לך,  ובאשר למשפט הסיום:  כן,  הלוואי. תודה.

      אהבתי

  5. אולי זו הסיבה שאוכלים תפוח בדבש .
    אבל יש זן שאינני זוכרת את שמו, שהוא טעים מאד, הלחיים שלו ורודות מבטיחות ומקיימות.
    שנה טובה ומתוקה לך ולבני ביתך.

    אהבתי

  6. שנה טובה, ליידי עדידי. שתהיה מלאה בדברים קסומים, קסומים ממרחק וגם מקרוב, וגם גשמי ברכה, ובכלל שתהיה מלאה בברכות 🙂
    השיר יפה, השורה האמצעית מבאסת, אבל השיר עדיין יפה, קסום כזה 🙂

    אהבתי

    • גם תפוחים מבאסים לפעמים,  אבל אני מבטיחה להשתדל להתייחס אליהם להבא ביתר סובלנות,  שלא לפגוע ברגשותיהם 🙂
      תודה,  שנה מתוקה מאד גם לך!

      אהבתי

כתיבת תגובה