עוד פירור:

…ואחרי הטיסה הנ"ל (מהפוסט הקודם), ואחרי כל טלטולי הדרך, ואחרי שהגענו למלון והשתקענו בו והכל היה כשורה: שוב הדחף המוכר הזה שאין בו עוד חפץ,  כמו רפלקס מותנה,  אחרי ולמרות כל הזמן שכבר עבר    –  הדחף שלובש פתאום צורה ושם ברורים:  לצלצל לאמא שלי,  להודיע שהגענו בשלום ושהכל בסדר,  שהמלון נחמד ושמזג האוויר נעים,  שאפילו יש טפטופי גשם,  באוגוסט. 

והרי כבר יותר משלוש שנים שאין עוד צורך לצלצל.

39 מחשבות על “

    • כנראה שזה מטבע הדברים שהיו בקשר עליות וגם מורדות,  אבל בבית הוריי הייתה דרישה חמורה לדווח בזמן אמת על הגעה בשלום.  זה הרגיז אותי מאד בזמנו (ברוב התקופה לא היו פלאפונים ולא מיילים!),  אבל זה הוטבע בי לנצח.  לילדים שלי לא הצלחתי להעביר את זה,  ואלי מוטב כך.

      אהבתי

      • דיברתי עם אמא שלי. שוחחנו על הדורות השונים, ההתנהגויות השונות. תמיד אמרתי לך שאמא שלך מזכירה לי גם את אמא שלי. דיברנו עליה, עליך, על אחותך. על אמא שלי, אחיותי, אני. 

        אני לא יודעת איך אוכל להמשיך לחיות אם לא אוכל לדבר איתה. היא היתה בחו"ל שבוע, ולא יכולתי לצלצל לה כל  יום כמה פעמים כמו שאני עושה בדרך כלל, וכבר הגעגוע והחסר היה בלתי אפשרי. איך אפשר בלי בכלל? מפחיד ממש. בלתי נתפס.

        אהבתי

      • אין לי תשובות לזה,  כמובן.  במקרה שלי אני רק יכולה לומר שהדרישה לדווח כל הזמן,  גם במצבים שבהם אמצעי הדיווח היו הרבה פחות משוכללים וזמינים ממה שהם היום  –   הדרישה הזאת הייתה לפעמים מאד מעיקה.  כך שיש הקלה מסוימת בכך שאני לא צריכה לדווח כל הזמן  –  אבל בכל זאת זה מעורב בצביטה הזאת ובתחושת החסר.

        אהבתי

    • כן,  אצלנו בבית החינוך בעניין הזה היה מאד קפדני,  עד כדי הגזמה.  אבא שלי היה אפילו יותר דאגני מאמא שלי,  אבל הוא נפטר די הרבה זמן לפניה,  וחוץ מזה הוא לא אהב לדבר (לא בטלפון, ולא בשום שיטה אחרת),  כך שהתרגלתי שהדיווחים מהסוג הזה תמיד נמסרים לה. 

      אהבתי

  1. צבטת לי את הלב. פוסט כל כך קצר וכל כך נוגע. חשבתי בעקבות הפוסט על חברה שלי שנפטרה ועל האינסטינקט לטלפן אליה או לאמר לה משהו, ועל רשימת כתובות האימייל של אנשי הקשר שהיא עדיין מופיעה בה כי אין לי לב למחוק. כנראה לאינסטינקטים האלה יש תפקיד.

    אהבתי

  2. מוכר.
    מאד .

    היום , הילדים שלי מבקשים ממני להודיע , כאשר אני מגיעה, ליעדי .

    ד.א.
    משום מה בישראבלוג לא זיהו אתי
    לכן יצרתי בלוג חדש.

    שנה מבורכת

    אהבתי

    • כבוד לילדים שלך 🙂

      אני לא מצליחה להגיע לבלוג החדש שלך דרך הקישור שאת משאירה (בכיתוב "האתר שלי").  אולי תנסי לקשר שוב?

      וגם לך   –   שנה מבורכת!

      אהבתי

  3. גם אני חשתי צביטה והרגשה של בכי…
    וכמו שדבורה כתבה
    אני נדרשת משתי בנותי להודיע שהגעתי .

      ואמי …כמה אני מתגעגעת אליה במיוחד בעונה זו של השנה
    עונת החגים …

    ( הגעתי לבלוג שלך באיחור, וואלה לא נפתח אצלי למעלה משבוע וכעת אני פותחת תבה חדשה בג’מייל)

    אהבתי

    • כן, החגים הם תקופה עמוסה בזכרונות…

      לאחרונה היו בעיות גם בג’ימייל,  אבל עכשיו הכל הסתדר.  אני חושבת שתיהני ממנו  –   יש בו כמה דברים מאד נוחים לשימוש,  והוא די אמין,  בדרך כלל.

      אהבתי

כתיבת תגובה