שתי מגרעות לסתיו:


האחת,  שפתאום מתחילים לדבר על חיסונים נגד שפעת.  תמרוני ההתחמקות שלי מפניהם משתכללים ככל שמתרבים פלחי-האוכלוסיה שמומלץ לחסנם.


והשנייה,  שיום הכיפורים שוב מתקרב עם חרדתו העמומה.  במוצאי יום הכיפורים אני תמיד נושמת לרווחה ואומרת,  איזה יופי,  עכשיו יש לי שנה של שקט ממנו.  וכשמגיע הסתיו אני נחרדת לגלות כמה מהר יכולה שנה לעבור.

ועוד לא אמרתי כלום על ה-20 בספטמבר.

אבל:  בצידי מסלול ההליכה בפארק כבר פורחים החצבים.  איך זה נחמד לחזור ולחלוף על פניהם בכל סיבוב.  וכמה הם גבוהים!  הם מגיעים לי כמעט עד לכתפיים,  וחלקם אף למעלה מזה.


הוא שנאמר:  החצב פורח,  הקיץ בורח,  הסתיו אורח.  אמן ואמן.

32 מחשבות על “

  1. מבחינתי הסתיו מבשר רק טובות – עוד מעט חורף, עם גשם, קור, מגפיים וצעיפים..
    אני שונאת את הקיץ…
    ודווקא ביום כיפור יש איזו שלווה חביבה כזו, שאני מאוד אוהבת, ועוזרת לי לעבור את הצום.

    אהבתי

    • סתיו  –  למרות השירים העצובים שכתבו עליו  –  היא עונה שחביבה גם עליי.
      ובקשר ליום כיפור   –   מאז מלחמת יום הכיפורים תמיד המחשבות שלי חוזרות לכל מיני דברים רעים שיכולים לקרות כשאף אחד אינו מוכן לקראתם.  זה מין רפלקס מותנה אצלי.  ולכן,  למרות השלווה שבכל מקום  –  אני לא שלווה עד שהיום הזה נגמר.

      אהבתי

  2. מעניין , שעברנו כל כך הרבה מלחמות והמלחמה ’ההיא’ צרובה בזיכרון.אני משערת ומקווה שכזה דבר לא יקרה שנית .

    בקשר לחצבים , את הראשונים כבר ראיתי בסתיו הזה בספרד ובצרפת . באופן כללי הנופים שלנו ושלהם די דומים , רק שאצלינו , זה קומפקטי   .

    {ובאשר לחיסונים גם אני  מהמתעלמים} 

    שנה טובה
    מלאת אור .

    אהבתי

  3. מאז שהפסקתי לצום הפסקתי לברך על כך שיום כיפור כבר עבר.
    סתיו עדיף על הקיץ, ולמרות שאני ממש סובלת בקיץ, כשהוא מראה סימני גסיסה, אני מתעצבת על סופו.
    היתה פינה שהראו את החצב פורח במלוא תפארתו באוגוסט, אז נרגעתי. אוגוסט זה ממש קיץ…

    אהבתי

  4. החצבים מחממים את ליבי. נסעתי אתמול לחיפה, ולאורך כביש החוף  הם פורחים במלוא הדרם. כל כך גורמים לי להתחבר לארץ, לעונות השנה. 

    לפני כמה שנים הינו ביודפת. אם את רוצה לראות חצבים – סעו לשם. על גבעה קטנה, אלפים, אם לא יותר מזה. מרוכזים. מדהימים ביופים ובנחישותם!

    אהבתי

    • אני אוהבת את סוג האור שיש בו,  אבל גם אני ערה לשקט המתוח.  אולי זה בעיקר כך אצל אנשים מקבוצת הגיל שלנו,  שנושאים אתם זכרונות לא כל כך טובים מהעונה הזאת.

      אהבתי

  5. סתיו טוב בעיני מעצם העובדה שהוא אחרי הקיץ. סוף סוף..
    תודה שהזכרת לי את החיסון… שכחתי.. וזה לא מטריד אותי. זריקונת.. וגמרנו. ויש שקט.
    הסתיו רך כל כך.. יפה כל כך.. ויום הכיפורים הוא יום אחד של עצב בתוכו. בעצם יותר מיום.. אבל אני משייכת אותו למקום אחר..
    שיהיה סתיו נעים!

    אהבתי

כתיבת תגובה