בתום נסיעת הבוקר לירושלים מעיר נהג האוטובוס את הנוסעים לקראת הכניסה לתחנה המרכזית:  הוא מדליק את האורות ומשתעשע ברמקול שלו,  מברך את צאן מרעיתו ביום טוב,  מודה לנו על הנסיעה ומתנצל על הפקקים.  את כל הדרך עוברים מהר,  הוא טוען,  אבל אף פעם אי אפשר לִצפות מראש מה יהיה בשער הגיא (בעצם לדעתי אפשר לִצפות:  אם לא משהו גרוע מזה,  תסטה איזו מכונית ממסלולה,  ושוטרי התנועה יקיפו אותה,  וכל נהג שעובר שם יאט טיפה כדי לראות,  ולא יחשוב על עשרים הקילומטרים של פקק שמשתרך בשל כך מאחוריו עד הרחק מעבר ללטרון אפילו).  איך שלא יהיה,  אומר לנו הנהג,  רציתי להביא אתכם לכאן מהר יותר,  ולא הצלחתי.  ואז הוא שולח אותנו לדרכנו בדבר-נחמה קצר:  אין דבר,  הוא מסביר,  כל עַכָּבָה לטובה.

למשמע ההסברים האלה אני מוכרחה לצחוק,  גם אם הנוסעת לצדי מביטה בי בתמיהה קלה.  אבל כשאני יורדת מהאוטובוס אני אומרת לעצמי,  איזה לטובה ואיזה נעליים  –  כל הבוקר שיגעו אותי כאן עם פקקים ועיכובים.  אחר כך אני ממשיכה ומסבירה לעצמי,  מי יודע,  אולי הוא צודק,  ואולי באמת לטובה.  מנין לי לדעת איך זה היה יוצא לו היינו מגיעים מוקדם יותר.  והרי,  אחרי הכל,  אפילו לא איחרתי לעבודה.

בטח שלא איחרת,  היה ראש המשפחה מוסיף כאן בזעף:  את יוצאת מהבית שעה וחצי לפני שצריך,  זה כבר מכסה את כל הסכנות ויוצר מרווחי ביטחון כאלה שימנעו כל אפשרות של איחור.

אבל אני מתעלמת ממנו.  מנין לי לדעת?  אולי גם כל השכמה לטובה.

24 מחשבות על “

  1. בראייה אופטימית כזאת באמת הכל לטובה.
    נראה לי ששעת היציאה שלך מתאימה בהחלט לבעיות בדרך. אילו היית יוצאת מאוחר יותר הרי לא היית מגיעה לעבודה בזמן, ולא נעים שהתלמידים מחכים…

    אהבתי

  2. גם לדעתי עדיף להקדים, ולא להילחץ, מאשר לרוץ, בדקה האחרונה, להתעצבן, ואולי לאחר. ההמתנה, ההקדמה, הציפיה והחיכיון הם חלק מן החיים, והם שיוצרים קצב אחר למירוץ המטורף.

    אהבתי

  3. עדיף לחשוב שהכל לטובה, למה לבאס את עצמך? חוצמזה על הרכבות אין לסמוך, בוודאי שלא על פי ההתנהלות שלהן לאחרונהץ
    אישית אני מעדיפה להקדים לכל פגישה ולא להיות בלחץ.

    אהבתי

  4. איזה נהג חמוד! לא נראה לי בכלל שכל עכבה היא לטובה, אבל יש עכבות שבאמת לא ממש משנות.
    גם אני משתדלת מאוד לא לאחר, ורוב הפעמים מתכננת כדי לא לאחר, אבל לפעמים לא מצליח לי. אבל אז, הפעמים בהן השתדלתי מכפרות על זה 🙂
    ונשמע שהראש זועף כי לו זה לא מצליח והוא לצערו מאחר. גברים 🙂 יש מצב שנשים הרבה יותר טובות בתכנונים האלה, לא? לפחות יותר טובות מרוב הגברים

    אהבתי

    • הוא זועף כי בגלל שאני יוצאת מהבית מוקדם הוא צריך לקום גם ולהסיע אותי לתחנה,  וזה עולה לו בשעות שינה.  והוא באמת מאחר לעתים קרובות, אבל זה לא ממש אכפת לו.  זו לא טיסה,  הוא מסביר לי תמיד:  לא צריך לחשוש שנפספס את ההמראה. יש לו עצבי ברזל,  אמרתי כבר 🙂

      אהבתי

כתיבת תגובה