שיר קטן לסוף המלחמה

פתאום,


משום מקום,


בלי קשר לכלום:


זיכרון רחוק מקריית-ענבים:


השבילים במדשאות הנשפכות אל תוך הוואדי.


הצמיחה הצפופה של העצים הוותיקים.


הצִרצור המתמיד של חרקים בעשב.


קריאת המוּאַזִין מן הכפר הסמוך.


והֶמיָה ארכנית של איזו ציפור


שאת שמה מעולם לא ידעתי.


קולות הילדים מהדהדים בזכרוני:


מתווכחים על הזכות ללחוץ על הכפתור במעלית,


דורשים ללכת לבריכה,


מתרוצצים במבוכי השבילים, 


מחקים את מונולוג הציפורים.


צחוקם עדיין מתגלגל על פני המדשאות.

9 מחשבות על “שיר קטן לסוף המלחמה

  1.  
    אולי אילו געגועים לעתיד קרוב?
    וכתובים יפה כל כך ובאופן
    מעורר ערגה לטבע שלו
     
    השיר הזכיר לי איך כמעט כל שנה
    באוגוסט, אנחנו אוספים את הילדים וכמה משפחות
    לאיזה צימר טובל בנוף כמו בשירך, בצפון.
    לא רוצה לחשוב
    איך היום נראים שם פני הדברים,
    איך הטבע
    לא פחות מהאנשים, והבתים
    פצוע, מדמם לו שם.
     

    אהבתי

  2. תאור נהדר של הצמחיה, הצפרים, הילדים, הקולות,אני מרגישה כאילו הייתי שם. מעניין שאת זוכרת בדיוק את כל הקולות: המואזין, הצרצר, הצפרים, הילדים המתווכחים. שימת לב מעולה לכל הפרטים היוצרים יחד את האווירה.

    אני מקווה שהבן חזר משם.

    אהבתי

  3. זה הגעגוע לשגרה. והיה מי ששאל שגרה זה רע?
    כך שאני מבינה שזה לא פתאום ולא משום מקום ויש לכך ממש קשר לתחושת הרווחה, סוף סוף יש הפסקת אש להתמקד ביופיו של הטבע בדברים הקטנים שאנו נוטים להתעלם מהם.
    אהבתי את הסיום האופטימי, והתאורים היפים.

    אהבתי

  4. צפנתה: נראה לי שאפשר יהיה אולי לנסוע החודש לצפון, כמעט כמתוכנן. בוודאי לא כל הצימרים נהרסו, ותהיה בכך גם תרומה קטנה לשיקום הגליל…
    וקורדליה: לא, טרם חזר. אבל עם הפסקת האש שנכנסת למסלולה אני מקווה שיהיה יותר טוב.
    ושלי: בעיני הסיום יותר נוסטלגי מאופטימי, אבל נחמד בעיני שאפשר לפרש זאת גם כך.
    ותודה לכולכן.

    אהבתי

      • אני מעדיף שתיקות?? לא לא… אני מעדיף כתיבה, או יצירה אחרת על פני שתיקה. אני כמעט כל הזמן רוצה לכתוב, אבל רוב הזמן אני לא מצליח ואז אני שותק למרות שאני לא רוצה לשתוק. אז אני חושב שאם כבר אני לא מצליח לכתוב אז שיבחינו זבה כמו שמבחינים במשהו כתוב.

        אהבתי

כתיבת תגובה