כששנתה נודדת,


וכבר כָּלו כל הקִיצִים,


והבוקר כבר מזדחל מבעד לתריסים, 


היא מעירה,  ביֵאושה,


את האיש שלצידה.


לְאִיטוֹ הוא מגיח מתוך חלומו


(כְּמי שעולֶה מן הרחצה


כששוּלֵי גלימתו הכבדים


הרטובים


מושכים אותו חזרה אל המַים).


הלוּם-שֵינה האיש,  וחלומו עוד עֵר. 


עורו חַם.


נשימותיו איטיות,


מרַסנות


את קצב נשימתה.


זרועותיו חמות וכבדות,


מושכות אותה


אַט אַט


אחריו


חזרה


אל מחוזות


השֵינה.

21 מחשבות על “

  1. מחיאות כפיים!
    השיר מדהים התאורים של שולי גלימתו הכבדים, "עשו לי את זה" גם נשימותיו המרסנות את קצב נשימתה, יפה מאד בעיני. איפה החבאת את השירים עד עכשיו?

    אהבתי

  2. שיר מקסים.
    כל מילה במקום.יפהפה. הכל .

    מי אמר "כשהתותחים יורים וכו
    התותחים מוציאים ממך את המיטב.כנראה.

    אהבתי

  3. גם אני אוסיף תשבחות.
    כבר אמרתי ששירייך משתבחים והולכים. וזה עולה על כולם.

    אבל בקשר לנדודי שינה יש אולי פטנטים עדיפים……..

    אהבתי

    • לספור כבשים!
      אבל הא לך פטנט עם פוטנציאל:
      בספר הילדים "המסע הגדול של ביבי" מאת קארין מיכאליס, בפרק "ביבי מתידעת עם גיתה", מבקרת הילדה ביבי בעיר הולדתו של גיתה ולומדת שם שיר ערש שלו בעל פה, ושולחת אותו במכתב לאבא שלה כתרופה נגד נדודי שינה. היא ממליצה לחזור עליו עשרים פעם, וזה אמור לעזור. הנה השיר, בתרגום של שאול טשרניחובסקי (נדמה לי):
      "גבנוני הרכס שרויים במנוחה
      בעלים, בדחס, על גבי שוכה
      רוח לא משטה
      עוף לא מתייפח
      עוד מעט, חכה אך,
      תנוח גם אתה."
      אני ניסיתי את זה כמה פעמים וזה לא עבד, אבל, כדברי אותה ביבי, השיר "יפה כל כך, שאתה יכול לחזור עליו עשרים פעם בזה אחר זה ולא תשבע".
      ותודה על דברייך.

      אהבתי

  4. כן, זה באמת שיר יפה.
    הפטנט שלי לא להתאמץ להרדם. דווקא לקום ולעשות משהו משעמם שיגרום לי לרצות לישון. אחד הדברים המשעממים האלה הוא לפתוח את עשרות המיילים שאני מקבלת מכל מיני חברות ואף פעם אין לי זמן וחשק לפתוח. כשאני עושה את זה בלילה זה משעמם כל כך שממש עושה חשק לישון………אני תמיד שומרת לי כמה כאלה לשעת הצורך……..

    אהבתי

  5. איך הצלחת להעביר תחושה רגעית!
    ניחוחו הלילי של הגוף עולה משורותיך
    ואני מרגישה את חום הזרועות
    אולי
    מעבר לעובדה שהשיר נהדר
    בגלל שאני משתמשת באותה שיטה בעצמי 🙂
    ( בואי נצטדק לרגע :
    זה לא ממש להעיר, נכון?
    את נהנית- ושנתו לא חסרה )

    אהבתי

כתיבת תגובה