חזרתי!  הידד לי!  בטיסת לילה ריקה למחצה מפריז,  שבה לא הצלחתי לישון ולכן האזנתי רוב הזמן למוזיקה באוזניות וצפיתי בחלון החשוך. כמה יפה אירופה בלילה,  ממרחקי הגבהים.  סמוך לתחילת הטיסה הופיע בחלון שלי חרמש-ירח צהוב-כתום.  ככל שהתקדם הלילה הלך הירח והלבין,  לא ברור לי איך,  וזאת תוך כדי תנועה איטית לעבר הנקודה הגבוהה ביותר בחלוני.  לקראת הנחיתה (לפני חמש בבוקר) פילח המטוס את מסך העננים,  ומבין קרעי הערפל הופיעו למטה האורות של תל אביב.  מרגש ומשמח כתמיד, אם כי הפעם,  אולי לכבוד שבת,  הייתה הטיסה מעל לעיר קצרה בהרבה מן הרגיל   –  בלי  סיבובים מעל כמעט-ירושלים.

 

מחכה לי כאן עבודה רבה והרבה השלמות, אפילו בדיקת מבחנים (מועדי ב') ועוד סילבוס אחד שהוזנח,  ואו-טו-טו גם חג שגם אליו צריך להתכונן.  אני עוד מתכננת פוסטים על ענייני-מסע שונים,  אבל היום אולי רק זה:

 

משפחה סינית (?) שראינו בשבת שעברה סמוך לכנסיית St. Severin בפריז:  סבא וסבתא ואמא ואבא וילדה קטנה עם חצאית וגרביונים,  בזמן שעברו (לצדנו) ליד גינת-שעשועים קטנה מאחורי הכנסייה.  הילדה הקטנה התעקשה (כנראה בסינית) ולא נחה ולא שקטה עד שהמבוגרים הסכימו להיכנס לשם.  ההורים והסבים התיישבו לנוח על הספסלים,  והילדה מיהרה אל המגלשה, וידעה בדיוק מה לעשות בארץ הזרה,  גם בלי הדרכה של המלווים הבוגרים.  שהרי שפת הילדים היא בינלאומית,  וגני שעשועים דוברים אותה ברהיטות.

35 מחשבות על “

  1. ברוך שובך !! ברוך שובכם 🙂

    ואני בכלל לא נרדמת בזמן טיסה ומקנאה בכל האנשים הישנים ( טיסה בת  13 שעות) , נהנית להאזין באוזניות למוזיקה -בעיקר ישראלית- ובדרך לשם אפילו צפיתי בסרט מופלא שאני ממליצה עליו : 
    שְמוֹנָה מתחת לאפסEight Below   המבוסס על סיפור אמיתי, על השרדותם של כלבים בקור העז באנטארטיקה .

    יפה ציירת לנו בכתיבתך את הילדה הקטנה 🙂

    אהבתי

  2. אני מתפלאה עליך, עדה, שהרי דוברת עברית רהוטה את, ואין אומרים מגלשה. בעצם אולי בעברית אומרים, אבל בשפת הילדים הבילאומית אומרים מגלצ’ה 🙂 
    וחוץ מזה, ברוכה השבה לחמסין ולאיומי המלחמה!

    אהבתי

  3. לא רק בגני שעשועים, גם במועדונים מסויימים בפריז לא ממש צריך לדעת צרפתית ואפשר לגשת ישר לעניינים בלי שום הדרכה. ויש עוד כמה שפות בינלאומיות כאלה. מלחמה למשל.

    אהבתי

  4. ברוכה השבה 🙂

    גני שעשועים דוברים שפה אוניברסלית. 
    אני תוהה אם ילדים שגדלים בעולם שבו אין מגלשות יידעו להבין את השפה באופן כל כך מיידי, או שאולי יזדקקו להדרכה. 

    אהבתי

  5. אהבתי את שפת הילדים הבינלאומית שגני השעשועים דוברים אותה 🙂
    ברוכה השבה. בטח נעים להיות בבית, למרות שנראה שהטיול סיפק לך שפע מקורות לדמיון.
    ואגב הפוסט שלמטה, גם אני קראתי את דזירה בנערותי, ומאד אהבתי. היה עוד ספר על נפולאון, אני חושבת על ז’וזפין אשתו. היו כל מיני רומנים היסטוריים שקראתי אז.. וואו כמה נהניתי 🙂

    אהבתי

    • תודה,  כיף לי לשוב 🙂
      אני לא הכרתי ספר נוסף על נפוליאון וז’וז’פין,  אבל בדזירה עצמו יש הרבה על שניהם. אני זוכרת שבעקבות מה שדזירה כתבה ביומנה שנאתי בהתחלה את ז’וז’פין,   ובהדרגה,  יחד עם דזירה,  למדתי לחבב גם אותה.

      אהבתי

  6. הסיבובים של המטוס קשורים יותר למצב הרוח מאשר למצב הצפיפות. הנחיתה מתבצעת נגד הרוח כך שאם הרוח היא מערבית עושים סיבוב ואם הרוח מזרחית נוחתים ישר

    אהבתי

כתיבת תגובה