ועוד מנפלאות היו-טיוב:


את הסרט "עידן התמימות" (The Age of Innocence,  עם מישל פייפר ודניאל דיי-לואיס) לא ראיתי בשלמותו אף פעם.  הוא קצת ארוך ומייגע,  אבל בכל פעם שאני רואה בטלוויזיה חלקים ממנו אני רושמת לפניי שפעם צריך יהיה לשבת ולצפות בו מתחילתו ועד סופו.  מה שכן  –  בפס הקול שלו יש שיר אחד שמצא חן בעיניי ושחיפשתי הרבה ולא מצאתי.  ניסיתי להקליד ביו-טיוב את שם הסרט,  אבל לא הגעתי לשיר המבוקש,  והמשכתי לגרור אתי,  בסעיף "תהיות ללא מענה",  גם אותו (יש לי שם עוד כמה וכמה).

אתמול במקרה שמעתי את השיר הזה שוב,  בביצוע חלקי,  ברדיו,  ולמרות שהדיקציה של הזמרת לא מאד ברורה,  שמעתי שם את המילים I dreamt , והחלטתי לרדת,  אחת ולתמיד,  לשורש העניין.  כשהקלדתי אותן ביו-טיוב הוצעו לי שם מיד כמה אופציות השלמה,  והראשונה הייתה


I Dreamt I Dwelt in Marble Halls  .

חלום על מגורים בהיכלי שיש?  זה נשמע מתאים לאווירה הקסומה והערפילית של השיר ההוא (אווירה שמזכירה לי,  במידת מה,  את אנאבל-לי). בחרתי באופציה הזאת,  והגעתי מיד (סוף סוף!) לשיר שחיפשתי במשך שנים.  הופתעתי לגלות שמדובר באריה מתוך אופרה (לא פחות!) בשם The Bohemian Girl שחיבר המלחין האירי Balfe (בן המאה ה-19).  היו-טיוב מציע ביצועים של כמה זמרות אופרה מפורסמות,  אבל אני דווקא אהבתי את שירתה של הזמרת האירית Enya ,  שמסתבר שהיא זו שגם שרה בסרט.

אתמול בערב הקשבתי להקלטה הזאת כמה עשרות פעמים   –  ולמרות שלמיטב ידיעתי לא חלמתי עליה בלילה,  התעוררתי הבוקר כשהיא מתנגנת לי בראש. היא יושבת לי עכשיו בזיכרון לבטח (מנגינות נוטות לפעמים לברוח לי משם בלי רשות)   –   בשלב זה,  אפילו אם ארצה,  לא אוכל להיפטר ממנה. 


אבל אני גם לא רוצה.

הנה:


http://www.youtube.com/watch?v=FJSprXxBoyo&feature=related 

30 מחשבות על “

  1. מאוד יפה. באותה תקופה עשו שני סרטים ע"פ אותו ספר, לא זוכרת איך קראו לשני. שניהם היו טובים ואת שנייהם ראיתי.
    אפשר לשלב וידאו בדף עצמו ע"י בחירה בישרא של האייקון של הסרט ושילוב הקוד הזה:
    <a href=http://www.youtube.com/v/FJSprXxBoyo&feature=relatedhttp://www.youtube.com/v/FJSprXxBoyo&feature=related</div>

    אהבתי

    • אני לא מכירה את השני,  אבל את האחד הזה אני באמת אשתדל לראות פעם בצורה מסודרת,  מההתחלה עד לסוף.
      אבל אפשר להגיע לשיר ביו-טיוב בקלות גם דרך הקישור הקיים,  אני מקווה? או שזה נתקע איפה שהוא?

      אהבתי

  2. זה כל כך מוכר לי… המון פעמים מתנגן לי שיר בראש שאני לא יודעת מה הוא או של מי, ואני יכולה לחפש אותו לפי שברי מילים בגוגל במשך שעות.
    כשמוצאים את השיר הסיפוק גדול מאוד.
    השיר הזה באמת חלומי ומרגיע.

    אהבתי

    • פעם הייתי מסתובבת עם החידות האלה בראש במשך שנים ארוכות. מאז שיש יו-טיוב וגוגל,  זה נעשה פשוט הרבה יותר.  אבל אם לא מכירים אף מלה ממילות השיר,  זה עדיין מסובך 🙂

      אהבתי

      • הבעיה שלי היא שלפעמים אני שומעת מילה אחרת ממה ששרים, ואז לא מוצאת.
        נניח בשיר של קייט בוש. אני שמעתי are we dreaming
        בעוד שהיא שרה בקול דקיק שקשה להבין army dreamers
        ואת מילות הבית היא שרה עוד יותר מהר, ככה שבכלל לא הבנתי כלום.

        אהבתי

  3. אני מאד מעריכה את זה שאת לא מתייאשת וכשמאד בא לך על משהו את מחפשת ומחפשת היכן שרק אפשר..
    ובסוף מוצאת.
    זה ראוי להערכה מאד

    אהבתי

    • פעם היה צריך לנבור באינדקסים ובאנציקלופדיות  –  היום זה הרבה יותר פשוט דרך האינטרנט,  אל גם היום זה לוקח לפעמים זמן.
      ותודה.  זה הצד הטוב של העקשנות.  יש לה גם צדדים פחות מוצלחים 🙂

      אהבתי

    • יש עוד ביצועים רבים אחרים ביו-טיוב,  חלקם מאד יפים וקשה לבחור,  אבל אני בחרתי בזה,  שהוא בעיניי הכי יפה,  והוא זה שגם נבחר בשביל הסרט.
      פעם ראשונה שאומרים לי שאני רומנטית 🙂

      אהבתי

  4. עידן התמימות שכמדומני עשה סקוסיזי, הוא סרט יוצא מן הכלל טוב, קחי ת’זמן, זה שווה
    הניה מוכרת מכאן <a target=_blank href="מאדhttp://www.youtube.com/watch?v=v0NoHN1TU5I&feature=related">מאד<br />וגם בשיר הזה שנלקח לפרסומת <a target=_blank href="לפרסומתhttp://www.youtube.com/watch?v=zXpulL9ZXGU&feature=related">לפרסומת</a>

    אהבתי

  5. כמה יפה השיר -תודה 🙂

    ולמה שכתבת יש לומר- יגעת ומצאת- תאמין !
    גם אני מנסה ומחפשת ומתאמצת עד שמוצאת…בדרך כלל 🙂

    אהבתי

    • על לא דבר.
      גם אני חשבתי על זה:  יגעתי ומצאתי  –  אני מאמינה 🙂
      הגוגל ודומיו,  עם תועפות המידע בקצות אצבעותינו,  מעוררים בנו את יצר החקירה והדרישה. 

      אהבתי

    • על לא דבר.  אני הכרתי את השיר רק מהסרט,  ועל הזמרת הזאת,  שמסתבר שהיא מאד מפורסמת,  נודע לי בפעם הראשונה רק שלשום…

      אהבתי

    • גם אני חושבת כך.  יו-טיוב מציע עוד כמה וכמה ביצועים יפים (ישנן גם הזמרות האיריות האלה שנקראות Celtic Woman וששרות בקולות מאד נעימים)  –  אבל הביצוע הזה,  בעיניי,  הוא היפה מכולם.

      אהבתי

  6. השיר הזה עשה לי דז’ה וו.
    אני לא בטוחה שראיתי את הסרט בשלמותו ומה שמוזר הוא שתמיד כשכבר יוצא לי לראות, אני מגיעה בדיוק לאותם קטעים שראיתי.
    גם כך הזכרון בוגד בי ואני לא זוכרת את העלילה, אך ברגע שאני רואה תמונה אחת אני יודעת שראיתי את הסרט.

    אהבתי

    • גם אני תמיד רואה את אותם הקטעים ממנו… אני זוכרת שיש שם איזה כלבלבון (אולי המצאתי אותו?),  והתמונה ההיא על חוף הים,  והביקור בפריס אחרי-מוֹת,  כמדומני…  אני חייבת לראות את זה פעם בלי דילוגים.

      אהבתי

  7. אני מבינה למה חיפשת את השיר. הוא כזה haunting.
    ולגבי היוטיוב והמסעות שהוא מאפשר – בשבילי זה דבר גדול. אחד מהאופנים הלא מעטים שבהם האינטרנט שינה את חיי לטובה ולנפלאות.

    אהבתי

    • !Haunting indeed  מאז יום שישי בערב הוא לא יוצא לי מהראש  –  אני תופסת את עצמי מהמהמת את המנגינה אפילו כשאני הולכת ברחוב…
      כן,  האינטרנט הגדיל לעשות,  גם בשבילי.  איסוף מידע,  בירור נסתרות,  בלוגוספירה ומוסיקה   –  ואני לא יודעת מה הסדר הנכון.

      אהבתי

כתיבת תגובה