כרוניקה של התפוררות

סַחַף בַּמּוֹרָד

בַּהַתְחָלָה לְאַט

אַחַר

הַמְּהִירוּת עוֹלָה

יְרִידָה

בְּלִי שְׁלִיטָה

גְּלִישָׁה

בְּלִי בְּלָמִים

עַכְשָׁיו

סְדָקִים נִבְעִים

בְּתוֹךְ סְלָעִים

שְׁבָרִים

גּוּשִים נוֹשְרִים

מִתְנַפְּצִים אֶל מִדְרוֹנוֹת

אֲבָנִים מִתְפּוֹרְרוֹת

מִדַּרְדּרוֹת

מֵרוֹץ חָצָץ

שוֹעֵט

לְמַטָּה

צוֹנַחַת הָאַבְקָה

לַקַּרְקָעִית שֶׁמְּחַכָּה.

41 מחשבות על “כרוניקה של התפוררות

  1. לַקַּרְקָעִית שֶׁמְּחַכָּה…
    יש משהו שזקוק גם לזה
    יש סוג של איזון בטבע.

    צוֹנַחַת הָאַבְקָה
    בְּיֵאוּשׁ
    לַקַּרְקָעִית שֶׁמְּחַכָּה
    בָּרָעָב
    בְּצָמָא
    לְגֶשֶׁם אז יָּבוֹא
    ויָּעִיר אֶת הַזְּרָעִים הַיְּבֵשִׁים
    הַמַּמְתִּינִים…

    אהבתי

  2. אהבתי מאד , כרגיל , את שאת כותבת 
    ומצאתי שהצלחת בשירך לתת השראה לשצה ואוגניה  להמשיך את השיר  עם סיום אופטימי יותר .

    ימים טובים לך יקירתי .   

    אהבתי

  3. עשה לי עצוב על הבוקר.
    לא יודעת אם לכך התכוונת, אבל אני ראיתי בשיר הזה תיאור של מחלה סופנית.
    בררררר.

    שיהיה לנו בוקר טוב.
    (למה רק בוקר? יום טוב!)

    אהבתי

    • אני מצטערת שנעצבת.  לא חשבתי על מחלות,  אבל זה מן הסתם יכול להתאים לכל מיני דברים. 
      בהחלט,  שיהיה יום טוב, ושבוע טוב,  ובעיקר גשם טוב.  לדעתי הרווחנו אותו כבר לגמרי לגמרי ביושר.  מגיע לנו קצת 🙂

      אהבתי

  4. נעצבתי מאוד.
    השיר מאוד נוגע.
    נדמה שכמעו ואי אפשר לקרוא אותו כפשוטו.
    מיד עולה בדמיון מטאפורה.
    האם בזקנה יש סחף?
    הלוואי ואדע…
    עד כה חשבתי שזקנה היא עוד שלב במהלך איטי מכאן לשם.
    אז זו היתה המטאפורה המרוחקת יותר ממני.
    סחף אני מכירה רק מתחום של מחלות. מפחיד.. מאוד…

    אהבתי

    • אני כתבתי את הפוסט הזה בהקשר של הפוסט שקדם לו,  כלומר, לא חשבתי על זקנה או על מחלות.  אבל אני מניחה שיש כל מיני קריאות אפשריות.  אני מסכימה אתך שבשביל זקנה או חולי זה תיאור קצת יותר מדי אנרגטי.

      אהבתי

      • מתוך התגוסבות שלך הבנתי את הקשר לפוסט הקודם.
        לגבי כמה אנרגטי התיאור, יש ביטוי, שלשמחתי ממעטים להשתמש בו: " זיקנה קפצה עליו/ה ". ולגבי מחלות, יש כאלה, שלצערי הן מאוד אנרגטיות, והן מסתיימות בנפילה עמוקה לתהום האינסופית.

        אהבתי

כתיבת תגובה