…ועל החנוכיה ההיא


בחלון הקומה השניה


בשכונת בית הכרם –


אני עוד אוסיף ואחשוב.


כי בבוקר הִבטַחתי


להביט בה בשוּבי.


אבל כשחזרתי –


ממהרת,


עטופה בצעיף,


ברוח הירושלמית הקרה


השוטפת את הרחוב המחשיך –


שכחתי את החנוכיה.


ולא ראיתי את מאוֹרוֹתיה הדקים


מאירים


מחלון הקומה השניה


את חֶשכַת הרחוב


בשכונת בית הכרם


בירושלים


בַּחֲנוכה.

34 מחשבות על “

  1. רגע רגע
    מחר בערב אני בשכונת בית הכרם בירושלים
    האמת לא החנוכיה בחלון הקומה השניה מטרידה אותי
    מטרידה אותי השורה הזאת על "רוח ירושלמית קרה"
    לבטל או להתלבש חם זו השאלה 🙂

    אהבתי

    • זה הרבה פחות מסתורי ממה שכנראה נדמה. חנוכיה דולקת בחלון נראית יפה מאד במבט מהרחוב החשוך. לא יצא לי לראות רבות כאלה, והפעם, כשעברתי שם בבוקר, רשמתי לפני להסתכל שוב בערב – ושכחתי ופספסתי.
      מילא. פעם אחרת.

      אהבתי

  2. כתבת מקסים.
    אני כל שנה אומר לעצמי שזהו השנה אני עולה לעיר הקודש לסיור חנוכיות ואז הטירוף של היומיום משאיר אותי בבית.
     
    אולי שנה הבאה ?:-?
     
     
    חגשמח >:D<

    אהבתי

  3. ערב החג השני (יום ד’) הייתי בירושלים..
    היה ערב לא קר ונעים לא אופייני לעונה הזו ..
    את הנר השני הדליקו בחגיגת בר המצווה ..
    בחוץ לא ראיתי ולו חנוכיה אחת דולקת..
     
    רק אור שיהיה לנו >:D<

    אהבתי

    • חנוכיות בחלונות זה יופי של דבר – אבל צריך למצוא אדן חלון פנימי רחב מספיק, או, לחילופין, להשאיר את החלון פתוח, ואז הרוח תכבה את הנרות…
      חג שמח!

      אהבתי

    • על לא דבר  –  ותודה לך.
      במקרה הזה מדובר על פרטים וירטואליים  –  שהרי,  למרבה הצער,  את החנוכיה הדולקת פיספסתי.

      אהבתי

    • התכוונתי באמת שהסוף יהיה כמו ההתחלה. לאו דווקא כדי להמשיך ולחזור להתחלה, אלא יותר בגלל שזה נראה לי כך איכשהו עגול ושלם, ומוסיף משום מה איזה נופך של סיפור עצוב.
      תודה – וחג שמח.

      אהבתי

  4. (המקלדת בבית דפוקה, לכן אני מגיבה מהעבודה)
    אני אעשה לך קצור דרך, סעי לב"ב שם גם אם תרצי לא תוכלי לפספס את החנוכיות.
    לצערי זה מתחבר לזכרון עצוב, כשאבי שכב בהוספיס בתל השומר (כתבתי על כך בעבר) אבל זה בהחלט מראה שקשה לשכוח, והחנוכיות עם האור הגדול, לא הצליחו לגרש את החושך שהייתי שרויה בו, באותה עת.

    אהבתי

    • אני לא הייתי שם לרגל סיור חנוכיות – אלא בענייני הרגילים. בעצם, רק מהתגובות לפוסט הזה התברר לי שיש סיורים כאלה. אולי ניפגש בשנה הבאה בסיור חנוכיות כזה!

      אהבתי

כתיבת תגובה